A linképítés az évek alatt sokat változott, napjainkban leginkább a prémium linképítés ami meghatározó. Régebben a mennyiségre törekvés volt a cél, ám ez napjaikra teljesen átalakult. A linkek magas száma hozta magával a rossz minőséget is, vagyis nem az volt a cél, hogy minőségi tartalmat gyártsunk, hanem hogy minél több linket. Ez a hozzáállás azonban alapjaiban dőlt meg, amikor a Google bevezette az úgynevezett pingvin algoritmust. Ez az algoritmus ugyanis kiszűri a nem természetes szerzett linkeket, és a Google ezt elég szigorúan bünteti is. Ez a büntetés lehet csupán annyi, hogy a weboldalunk a Google találati listáján hátrébb kerül, de akár a keresőből történő eltávolítással is járhat.
Ezt pedig nem érdemes kockáztatni. A linképítésre manapság két módszer kínálkozik. Az egyik, hogy minőségi tartalmat készítünk, amit még különböző SEO fogásokkal is lehet gazdagítani, a másik pedig az, hogy a hivatkozásaink számát gyarapítjuk. Erre vannak ingyenes módszerek, de akár egy céget vagy szakembert is megbízhatunk, aki természetesen pénzért növeli a hivatkozásaink vagy a hasznos tartalmaink számát. Sajnos azonban a tapasztalat azt mutatja, hogy a szakemberek sem tartják be mindig a Google szabályait, amivel viszont a weboldalunk kockáztatjuk.
Bár nagyon jól hangozik, hogy 30-50 ezer forintér a Google találati listájának elejére kerülhetünk, jól meg kell gondolnunk, hogy kire bízzuk a munkát, ha nem szeretnénk vele magunk próbálkozni. Bizonyos irányelveket be kell tartani, hogy elkerüljük a büntetést. Úgy tudjuk megszűrni a különböző cégeket, hogy a weboldalukat nézzük meg kicsit tüzetesebben. Ahol azt tapasztaljuk, hogy a cég a saját oldala esetén sem tartja be a szabályokat, biztosak lehetünk benne, hogy a mi oldalunknál sem fogja. Az ilyen szolgáltatókat érdemes elkerülni. A prémium linképítés lénege, hogy az erősebb oldalakról származó linkek jó pozíciót adjanak a weboldalunknak.